Tryck "Enter" för att gå vidare till kommentarer

E-handel i praktiken: Öka din försäljning med kraften i digital teknik

De senaste åren har kundernas konsumtionsmönster förändrats radikalt. Kunderna har blivit mer selektiva och gör i hög grad ett aktivt val när det kommer till att interagera med olika varumärken. Detta kräver i sin tur att företagen arbetar fram nya strategier för att möta kundernas krav.

Utifrån moderna marknadsföringsmodeller tittar vi på hur man skapar försäljning och optimerar effekten av sin marknadskommunikation med hjälp av digitala plattformar som webbsidor, e-butiker och social media.

Vi kopplar det också till den alltid lika viktiga affärsnyttan – för att säkerställa att våra satsningar har potential att skapa lönsamhet.

Alla delar i kedjan behandlas, så som:

  •  Kundresan (customer journey). Vilka är företagets kunder och hur ser deras köpprocess ut -från tanke till inköp, användande och rekommendationer?
  • Företagets digitala närvaro. Vilka kanaler används och i vilket syfte, vilka affärsmål uppfylls och hur stöttar de kundresan? Hur omvandla besökarna till kunder i företagets digitala kanaler?
  • Inbound marketing. Metoder och aktiviteter som driver potentiella kunder till företagets produkter och tjänster.
  • Social selling. Dra nytta av kraften hos social media för att öka försäljningen
  • Mätning och uppföljning av företagets digitala strategier.

Försäljning har alltid varit social. Social media gör det bara enklare.

Målgrupp: Alla företag som har eller att planerar att skaffa digitala kanaler, som webbsidor, e-butiker och social media, och önskar få valuta för sin investering.

Bild på omslaget till boken E-handel i praktiken av Hanna-Karin Grensman. Orange och blå. Kvinna (en smula suddig) trycker på en grön kundvagn.

Föreläsningen tar sin utgångspunkt i Hanna-Karin Grensman senaste bok:  E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta, som utkommer på Sanoma Utbildning i mars 2019.

Så här säger de som deltagit

”Jag hade förmånen att få delta på workshopen ”Öka din försäljning med kraften i digital teknik” och kan varmt rekommendera den. Hanna-Karin är en vass, inspirerande och stundtals provocerande föreläsare, det är med ”ord och inga visor” hon delar med sig av sin kunskap!
Jag hoppas på fler tillfällen och ser fram emot att köpa boken när den släpps.” Ellinor N.

”Hanna-Karin är en kunnig och pedagogisk föredragshållare. Tack för en inspirerande och givande föreläsning. Jag har fått med mig många konkreta råd och tips.” A.E.

”Tack Hanna-Karin Grensman för en intressant och givande föreläsning om e-handel och vad man bör tänka på. Många klockrena bra tips.” 😃 Lotta

Beställningar och offerter

Föreläsningen finns i ett par olika versioner med olika längd och fokus. Den kan med fördel kombineras med workshopövningar för djupare förståelse.

För beställning och offerter, kontakta Hanna-Karin Grensman,
hanna-karin (a) grensmans.se eller 076-900 30 61