Tryck "Enter" för att gå vidare till kommentarer

Kvistberga – en extra viktig e-butik

Kvistberga tillhandahåller produkter för ökad tillgänglighet så som tröskelramper, täckplåtar och skenor för till exempel rullstolar, scootrar, barnvagnar och rullatorer.

Företagets kunder består av såväl privatpersoner som företag, kommuner och landsting. E-butiken är, med tanke på Kvistbergas kundkrets, mycket viktig med avseende på användbarhet, tydlighet och synlighet.

Grensman & Grensmans användbarhetsexperter Simon Olsson och Joakim Bergvall antog uppdraget att omarbeta webbsidan med syfte på användbarhet och att synliggöra samt öka försäljningen i e-butiken.

Simon och Joakim arbetade med att anpassa Kvistbergas webbsida efter dess användarens situation och behov. Arbetet innefattade utöver det tekniska arbetet också att arbeta fram en ny grafisk design som gick i linje med befintliga varumärket. Med utgångspunkt i en kravanalys utformades ett antal förändringsförslag.

Förändringarna implementerades sedan på webbsidan med hjälp av verktyg som Drupal, Photoshop, HTML och CSS. För att öka försäljningen arbetade man med att göra e-butikens funktioner tydligare för användarna och utförde också en sökmotoroptimering.

Projektgrupp:
Hanna-Karin Grensman, projektledare och kundansvarig
Simon Olsson, användbarhet, SEO och webbutveckling
Joakim Bergwall, användbarhet, SEO och webbutveckling

Webbsidan är företagets ansikte utåt mot kunden. Våra användbarhetsexperter hjälper dig att utforma en sida som inte bara representerar ditt varumärke utan också är anpassad för de kunder du vill nå och som kunden vill återkomma till, igen och igen. Du är varmt välkommen att kontakta oss för mer information.

Var den första att kommentera

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *