De senaste åren har kundernas konsumtionsmönster förändrats radikalt. Genom att koppla den fysiska butiken till digitala verktyg och strategier kan vi möta kundernas köpmönster och erbjuda en bättre kundupplevelse.
Vi tittar på teknik som kan användas i butikerna och tekniken kan stödja övriga verksamheten, marknadsföringen och inte minst, hur den kan ligga till grund för en mer effektiv affärsmodell.
Vi kopplar det också till den alltid lika viktiga affärsnyttan – för att säkerställa att våra satsningar har potential att skapa lönsamhet.
- Digital försäljning – Att arbeta med moderna tekniker för att möta kundernas köpmönster.
- Digital transformation – Att anpassa affärsmodellen utifrån den nya tekniken
- Den digitala butiken – Att använda teknik för en bättre kundupplevelse
- Den digitala verksamheten – Att använda teknik för att effektivisera verksamheten
- Digital marknadsföring – Att driva trafik till butik med inbound marketing.
Målgrupp: Alla företag som har eller att planerar att skaffa en fysisk butik och/eller digitala kanaler, som webbsidor, e-butiker och social media, och önskar få valuta för sin investering.
Föreläsningen tar sin utgångspunkt i Hanna-Karin Grensman senaste bok: E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta, som utkom på Sanoma Utbildning våren 2019.
Så här säger de som deltagit
”Hanna-Karin är en kunnig och pedagogisk föredragshållare. Tack för en inspirerande och givande föreläsning. Jag har fått med mig många konkreta råd och tips.” A.E.
”Tack för en väl genomförd föreläsning förra veckan! Det märks att du är en van föreläsare och trots svårigheter från vår sida med ämnet lyckades du förmedla det tydligt.” C.L.
”Det var så inspirerande att jag funderar på om jag inte ska starta upp mitt företag igen!”
Beställningar och offerter
Föreläsningen finns i ett par olika versioner med olika längd och fokus. Den kan med fördel kombineras med workshopövningar för djupare förståelse.
För beställning och offerter, kontakta Hanna-Karin Grensman.