E-handel i praktiken: Öka din försäljning med kraften i digital teknik | Grensman & Grensmans Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

E-handel i praktiken: Öka din försäljning med kraften i digital teknik

”Jag hade förmånen att få delta på workshopen ’Öka din försäljning med kraften i digital teknik’ och kan varmt rekommendera den! Hanna-Karin är en vass, inspirerande och stundtals provocerande föreläsare, det är med ’ord och inga visor’ hon delar med sig av sin kunskap! Jag hoppas på fler tillfällen och ser fram emot att köpa boken när den släpps.” Ellinor N.

De senaste åren har kundernas konsumtionsmönster förändrats radikalt. Kunderna har blivit mer selektiva och gör i hög grad ett aktivt val när det kommer till att interagera med olika varumärken. Detta kräver i sin tur att företagen arbetar fram nya strategier för att möta kundernas krav.

Utifrån moderna marknadsföringsmodeller tittar vi på hur man skapar försäljning och optimerar effekten av sin marknadskommunikation med hjälp av digitala plattformar som webbsidor, e-butiker och social media.

Vi kopplar det också till den alltid lika viktiga affärsnyttan – för att säkerställa att våra satsningar har potential att skapa lönsamhet.

Det här får du lära dig

  • Kundresan (customer journey). Vilka är företagets kunder och hur ser deras köpprocess ut -från tanke till inköp, användande och rekommendationer?
  • Företagets digitala närvaro. Vilka kanaler används och i vilket syfte, vilka affärsmål uppfylls och hur stöttar de kundresan? Hur omvandla besökarna till kunder i företagets digitala kanaler?
  • Inbound marketing. Metoder och aktiviteter som driver potentiella kunder till företagets produkter och tjänster., så som content marketing (innehållsmarknadsföring)
  • Social selling. Dra nytta av kraften hos social media för att öka försäljningen
  • Mätning och uppföljning av företagets digitala strategier.

Bild på omslaget till boken E-handel i praktiken av Hanna-Karin Grensman. Orange och blå. Kvinna (en smula suddig) trycker på en grön kundvagn.

Föreläsningen tar sin utgångspunkt i Hanna-Karin Grensman bok:  E-handel i praktiken – från strategi till affärsnytta, som utkom på Sanoma Utbildning våren 2019.

Den passar för

Alla företag som har eller att planerar att skaffa digitala kanaler, som webbsidor, e-butiker och social media, och önskar få valuta för sin investering.

Exempel på ett vanligt upplägg

Ofta vill mina kunder ha mer än en föreläsning och ett vanligt upplägg består av tre delar; föreläsning, workshop och bok till alla deltagare. Så här kan en endagsutbildning se ut:

  • Föreläsning: E-handel i praktiken: Öka din försäljning med kraften i digital teknik (2 timmar)
  • Workshop: Varje deltagare utgår från sin egen verksamhet och genomför de moment som krävs för att ta fram en digital strategi. (6 timmar)
  • Boken E-handel i praktiken till alla deltagare.

Köp föreläsning, kurs eller workshop (eller något helt annat)

Föreläsningen finns i ett par olika versioner med olika längd och fokus och den kan med fördel kombineras med workshopövningar för djupare förståelse. Den kan också vara grunden till, eller en del i, en mer omfattande kurs.

Utgångspunkten är vad du behöver, varför du behöver det och vad du vill uppnå. Du berättar och jag lyssnar och ställer frågor. Om du inte vet säkert vad du vill, så vet jag vilka frågor jag ska ställa för att vi ska komma fram till det. När jag förstått dig så föreslår jag en lösning, speciellt anpassad till dig och ditt företag.

Svårare än så är det inte. 

Hanna-Karin Grensman Grensman & Grensmans AB skribent debattor forelasare kop min tid

Så här säger de som deltagit

”Jag hade förmånen att få delta på workshopen ”Öka din försäljning med kraften i digital teknik” och kan varmt rekommendera den. Hanna-Karin är en vass, inspirerande och stundtals provocerande föreläsare, det är med ”ord och inga visor” hon delar med sig av sin kunskap!
Jag hoppas på fler tillfällen oc
h ser fram emot att köpa boken när den släpps.” Ellinor N.

”Hanna-Karin är en kunnig och pedagogisk föredragshållare. Tack för en inspirerande och givande föreläsning. Jag har fått med mig många konkreta råd och tips.” A.E.

”Tack Hanna-Karin Grensman för en intressant och givande föreläsning om e-handel och vad man bör tänka på. Många klockrena bra tips.” 😃 Lotta